Bizi-baratzea

SORTU KONTUA
2022-06-02 10:02

Galiziako Ferrol hiria izan zen joan den igandean, maiatzak 29, penintsulako iparraldean trenbide publikoa, soziala, ekologikoa, irisgarria, eraginkorra eta iraunkorra defendatzeko martxa transkantauriarraren azken puntua. Ekimen ausart eta merituzkoa izan zen, hainbat lurraldetako herritar-plataforma, kolektibo, mugimendu eta gizarte-eragileek deituta, Euskal Herrian, Kantabrian, Asturiasen eta Galizian trenbide-garraioak dituen arazoak aldarrikatu eta ikusarazteko.

Bidaia honen historia maiatzaren 26an, osteguna, jaio zen Bilboko La Concordia geltokian. Han hasi zuten martxa Ekologistak Martxan taldeko lau kidek eta Ekologistak Martxan taldeko kideek, trenbide-sektoreko CGTko kideekin batera, plataformako kide gisa, eta bidean zehar plataformako kide gehiago batu zitzaizkion. Eta bidea hasi eta berehala, lehena kopetan. Bilbo Astillerorekin lotzeko asmoa zuen segizioa gogotsu geratu zen, Altxubeko geltokian gelditu behar izan baitzuten, Karrantzara joateko autobusa hartu ondoren, azkenean kostaldeko herrira iristeko. “Anekdota honek oso ondo islatzen du gure martxaren arrazoia, hain zuzen ere, zein gaizki dabilen FEVE eta zein fidagarria ez den ohiko garraiobide gisa erabiltzeko, jende askok pena handiz utzi behar izaten duela”, adierazi du Marisa Castro Ekologistak Martxan-eko kideak.

Hurrengo egunean, Astillero eta Santander lotzen dituen trena hartu zuten eta konboia hainbat herritan gelditzen zela aprobetxatuz, pankartak erakutsi zituzten eta bertako alkateekin geratu ziren euren aldarrikapenak azaltzeko eta ekimenarekin plazaratzeko asmoz. “AVE gutxiago eta tren erregional gehiago”, “Cercanias-ak gehiago nahi ditugu, egunero”, eta “Planeta hoztuko duen trenbide baten alde” leloak ohiukatu zituzten. Honekin batera, pankartekin kontzentrazio txiki bat egiten zuten “gure protestak ikusarazteko”, diote plataformetako kideak.

Ondoren, Kantabriako hiriburuko geltokian, denbora gehiago eman zen bertaratutako komunikabideei erantzuteko, martxaren nondik norakoak azaltzeko. Geldialdi horren ondoren, taldea, Cabezón de la Sal-era zuzendu zen trenez zen arratsaldean Llanesera iristeko, eta herriko bizilagunei hitzaldi bat eskaini zien, manifestazioaren arrazoiak azaltzeko. «Klima da trenbide publiko, sozial eta ekologiko baten aldeko gure manifestuaren ardatza», azpimarratu dute.

Tren-epopeia hori amaitzeko, igande goizean, larunbatean Vegadeon lo egin ondoren, Ribadeora abiatu zen, Oviedon, Gijonen eta Avilesen ibilita. Udalerri horietan, Gijonen eta beste hiri handi batzuetan bereziki, hitzaldiak ere egin ziren, eta haien bila joandako hedabideei arreta eman zitzaien. Azkenik, Vegadeotik hurbileko Ribadeora igaro ziren. Han, segizioak kontzentrazio handia eta hunkigarria egin zuen, eta, azkenean, Ferrolerantz abiatu ziren, helmugara. Han, agur-ekitaldia egin zen, prentsaren arreta handiz, kalitatezko tren publiko baten bidez.

 

 

 

 

 

La entrada Penintsulako iparraldean trenbide publiko, sozial, ekologiko, eraginkor eta jasangarri baten aldeko aldarrikapen-bidaiaren kronika se publicó primero en Ekologistak Martxan - Euskal Herria.

Artikulu hau egilearen RSS jariotik automatikoki ekarri da hona. Baliteke jatorrizko artikulua luzeagoa izatea, eta hemen irakur dezakezu.
Ekologistak Martxanetik ekologismo soziala jorratzen dugu. Ingurumenaren arazoak, ekoizpen eta kontsumo ereduekin loturik daudela uste dugu, geroz eta globalizatuagorik dagoen mundu honetan; eta guzti honek, bestelako gatazkak sozialak eragiten ditu gure ikuspegitik: Iparralde eta Hegoaldearen arteko harremanak, desberdintasun sozialak...